Tersninja kıyılarına hızla yaklaşmakta olan üç büyüklerden bir kung fu fantezisi, aklı başında seyirciyi tehdit ederken, çoktan ‘zırtlatmış’ seyirciler için değişik eğlenceler vaat ediyor.

Tuğba Keleş

Jack Long, Yukari Oshima ve  Lin Hsiao Lan’ı aynı karelerde buluşturan Ling Huan Tong Zi / Kung Fu Wonderchild, klasik kung fu/wu xia’nın artık çığrından çıktığı ve akla hayale sığmayacak saçmalıklarla dolu bir dönemin ürünü. 1986 tarihli filmin üç büyük oyuncusu haricinde aslında iki büyük kozu daha var; Dişi Ninja, Ninjaların Merhameti Yok gibi filmlerle bizim video piyasamızı da zorlamış bir yönetmen Lee Tso Nam ve video piyasamızın altını üstüne getirmiş bir oyuncu, Alexander Lo Rei gibi ağır toplardan söz ediyorum.

Jack Long ve erkek torun kılığında Lin Hsiao Lan

The 7 Grandmasters, Ninja Checkmate ve Alexander Lo Rei ile birlikte rol aldığı Ninja Hunter, The Super Ninja gibi türün ilgi çekici filmlerinde her daim, gri Gandalf’tan ak Gandalf’a uzanan bir değişim içinde görünen Jack Long, bu filmde, gri saç-sakalıyla Mao shan adındaki bir dövüş okulunda torunuyla birlikte aşçılık yapan, büyü ile kung fu’yu harmanlamış bir dede rolünde karşımıza çıkıyor. Seksenlerin fantezi-wu xia filmlerinin yıldızlarından Lin Hsiao Lan ise Jack Long’un canlandırdığı dede karakterinin torunu rolünde. Yazdıklarım dolayısıyla ilk bakışta mutfak sanatıyla kung fu’yu birleştiren filmlere bir örnek gibi görünse de film, gri Long’un film boyunca aşçılık yaparak pasifize olmak gibi bir niyeti yok. Zira o, kendi okulu olan Mao shan’nun kötü güçler tarafından ele geçirildiğinin farkında ama doğrudan savaşmak yerine önce durum analizi yapmayı tercih ediyor.

Okulu ele geçiren kötü güç, Chen Shan tarafından canlandırılan ve ele geçirdiği ruhlardan güç alan taoist bir rahip. Ona yardım eden ve öğrenciler tarafından “Çılgın Usta” olarak adlandırılan porsuk saçlı bir üstat ve Japonların Kappa’sına benzeyen yeşil saçlı bir ucube de cabası.

Daha ilk baştan neden hemen karakterlere yoğunlaştığım sorgulanabilir elbet. Lâkin bunu ben değil, asıl film yapıyor. Çünkü daha ilk baştan filmde göreceğimiz ne kadar karakter varsa, aradaki bağlantıları doğru düzgün kuramadan seyircinin üzerine yıkıyor film. Kısa süre içerisinde “kim kiminle nerede” temelli bağları öğrenmek olası elbette ama o ana kadar tahammül sınırlarını zorlayan, konuşmalardan kaynaklı bir gürültü de hakim filme. Ama filmin hakkını yemek istemem. Daha ilk dakikadan uçarak ve bileklerinden duman/ışın çıkararak dövüşen iki üstadın yetenekleri ve hemen ardından sahneyi diğerine bağlayan Çin işi bir vampir-zombi’nin iki öksüz çocuğuyla kurban arayışı sırasında Yasuaki Kurata’nın kadın versiyonu olduğunu düşündüğüm Yukari Oshima ile karşılaşması filmi kayda değer kategorisine yükseltiyor. Ana tarafından Çinli, baba tarafından Japon olan Yukari Oshima hem Japon sinemasında hem de Hong Kong sinemasında kendine güzel bir yer edinmiş bir dövüş sanatçısı-oyuncu evet ama, nedense ben hep Hong Kong taraflarından filmlerde rastladığımdan kafamda, bir diğer Japon olup genellikle Hong Kong sinemasında emek harcamış oyuncu olan Yasuaki Kurata ile özdeşleştirmişim…

Yukari Oshima’nın ekrana sığmayan koca kafası
Bacağına kurban Oshima Abla

Yukari Oshima tarafından canlandırılan karakter, kötü adamın ruhlarını çaldığı ve testilere kapattığı (!) babası ve kız kardeşini kurtarmak için yola düştüğünde, kurtarma yolunda kendisine yardım edecek olan dede ve torunuyla yolları kesişir. Dedenin mensup olduğu dövüş okulunu ele geçirmiş olan kötü adamın, bu kızcağızla ortak düşmanı olduğunu keşfeden büyücü dede, yetenekli torunu, torunun iki şapşal arkadaşı ve Oshima ile elele vererek, kötülüğün hakkından gelecektir. Filmi, fantezi sınırlarına sokan özelliği ise dönemin görsel efekt teknolojisini sonuna kadar kullanması. Hatta biraz fazla abartmış bile sayılır. Çünkü wu xia filmlerinden alışık olduğumuz tel tekniği kullanılarak çekilen sahnelerin yanı sıra kırmızı-yeşil renklerle ışık gösterileri yapan film, finalde kötü adamın dönüştüğü ejderhayı animasyon formatında göstererek, bütçesini de göze sokmaktan geri kalmıyor.

Her ne kadar sonlanışıyla boşa giden bir intikam öyküsü anlatsa da film, tüm o şaşalı görsel efektleri ve dövüşte birbirinden yetenekli oyuncularıyla fantastik kung fu sinemasının en nadide parçalarından biri olmayı da başarıyor. Göğüs kafesine “kara el” yemek istemeyen arasın bulsun bu pek büyülü ve gürültülü saçmalığı…

Ling Huan Tong Zi
Kung Fu Wonderchild

Yönetmen: Tso Nam Lee

Senaryo: Hsin Yi Chang

Dövüş koreografı: Alexander Lo Rei

Oyuncular: Lin Hsiao Lan, Yukari Oshima, Jack Long Sai Ga, Chen Shan

Yapım: 1986, Tayvan, 90 dk.

 

İlk yayınlanış tarihi 19.05.2011.

HENÜZ YORUM YOK

CEVAPLA