BİZİ TAKİP ET...

Sitede ara...

Tersninja’nın da medya sponsorları arasında yer aldığı 23. Ankara Uluslararası Film Festivali MEB Şura Salonu’nda yapılan kapanış töreniyle sona erdi. Festivalde ‘En İyi Film Ödülü’nü Entelköy Efeköy’e Karşı kazanırken, En İyi Yönetmen Ödülü de bu filmin yönetmenliğini yapan Yüksel Aksu'ya gitti...

Ercan Dalkılıç

Ters Ninja 23. Ankara Uluslararası Film Festivali’nden bildiriyor! Final Vol.

Tersninja’nın da medya sponsorları arasında yer aldığı 23. Ankara Uluslararası Film Festivali MEB Şura Salonu’nda yapılan kapanış töreniyle sona erdi. Festivalde ‘En İyi Film Ödülü’nü Entelköy Efeköy’e Karşı kazanırken, En İyi Yönetmen Ödülü de bu filmin yönetmenliğini yapan Yüksel Aksu’ya gitti…

Tersninja’nın da medya sponsorları arasında yer aldığı 23. Ankara Uluslararası Film Festivali MEB Şura Salonu’nda yapılan kapanış töreniyle sona erdi. Festivalde ‘En İyi Film Ödülü’nü Entelköy Efeköy’e Karşı kazanırken, ‘En İyi Yönetmen Ödülü’ de bu filmin yönetmenliğini yapan Yüksel Aksu‘ya gitti…

  Ercan Dalkılıç

Festivalin benim için son gösterim günleri olan salı ve çarşamba günlerinde toplam dört film gördüm. Size biraz o filmlerden aldığım notları aktarmak istiyorum.

Geçtiğimiz Altın Portakal’ın galibi Güzel Günler Göreceğiz, sosyal-gerçekçi bir temayı Iñárrituvari bir şekilde, kesişen hikâyeler metoduyla işleyordu, ve gerçekten de 2011’in en iyi filmlerinden biriydi. Filmin tek sorunlu tarafı, bana kalırsa hikâyeyi biraz sarkıtması ve bazı oyunculukları. Uğur Polat’ın serkeş polis dedektifi karakteri ise filmin bu eksikliklerini unutturacak kadar iyi! Hasan Tolga Pulat ve Emre Kavuk ikilisinin ikinci çalışmasını sabırsızlıkla bekliyoruz…

Yüksel Aksu’nun filmi Entelköy Efeköy’e Karşı En İyi Film Ödülü’nü kazandı.

Dünyanın Her Köşesinden bölümünün dikkat çekici filmlerinden biri Amir Hossein Saghafi’nin yönettiği İran yapımı Ölüm Benden Sorulur’du (Marg Kasb Va Kare Man Ast). İran’ın dağlık bölgesinde, işsiz bir adamın yüksek gerilim hatlarından kablo çalarak eve ekmek götürme mücadelesini ve sonrasında başına gelenleri anlatan film, Majidi Sineması‘nın ardılı niteliğinde çok vurucu bir deneme. Bu zamana kadar pek az film Ölüm Benden Sorulur kadar başarıyla tasvir edebilmiştir, insanı insanlıktan çıkaran yoksulluğu.

Aynı bölümün bir diğer seyre değer filmi, Marian Crişan’ın yönettiği Yarın (Morgen); Almanya’ya çocuklarının yanına gitmek üzere yola çıkan bir Türk’ün, Romanya’da sekteye uğrayan hikâyesini konu alıyor esas olarak. Andrá Hatházi ve Yılmaz Yalçın’ın eksen karakterlerini canlandırdığı, 2010 Locarno Film Festivali’nden Ekümenik Ödülü ve Jüri Özel Ödülü ile ayrılan Yarın’ı, orta karar tipik bir Yeni Romanya sineması örneği olarak değerlendirebiliriz sanıyorum. Yılmaz Yalçın’ı ilk defa izledim, kendisi hakkında başka bir bilgim de yok. Veri tabanlarında da Yarın oyunculuk yaptığı tek film olarak geçiyor. Galiba kendisi bir amatör oyuncu, eğer bu oyuncuyla ilgili bir bilgisi olan varsa, bizle de paylaşırsa çok seviniriz.

Andrá Hatházi ve Yılmaz Yalçın, Yarın (Morgen)

Ankara Film Festivali’nde son gördüğüm film İz’di (Reç). İzlemekle kalmadım, aynı zamanda filmin gösteriminden sonra yapılan söyleşisinin moderatörlüğünü ben yaptım. Yaptığım sunumda da belirttiğim gibi; İz, aslen Özcan Alper, Hüseyin Karabey gibi isimlerin izinden giden, o akıma dahil edebileceğimiz bir ‘öze, köke dönüş’ hikayesi. Yavuz Ekinci’nin İncir adlı öyküsünden uyarlanan film, Tayfur Aydın’ın ilk uzun metraj denemesi. Açıkça söylemek gerekirse, filmin dramaturjisi üzerine pek kafa yorulmamış gibi geldi bana. Aynı zamanda filmin senaryosunu da yazan Aydın’ın filmi çekmek için biraz acele etmiş olduğu rahatlıkla söylenebilir.

Söyleşi hakkında çekilen fotoğraflar çok kötü olduğu için buraya koyamıyoruz. Ama Tersninja adına verilen plaket alırken çekilen fotoğrafı sizlerle paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Sinemasız kalmayın çünkü sinema hayatı ‘eşsiz’ kılar.

23. Ankara Uluslararası Film Festivali’nde ödül kazanan isimlerin sıralı listesi şu şekilde:

  • En İyi Film: Entelköy Efeköy’e Karşı – Yüksel Aksu
  • Mahmut Tali Öngören Özel Ödülü: Aşk ve Devrim – F. Serkan Acar
  • En İyi Yönetmen: Yüksel Aksu (Entelköy Efeköy’e Karşı)
  • En İyi Kadın Oyuncu: Nesrin Cavadzade (İki filmiyle: Güzel Günler Göreceğiz ve Yangın Var)
  • En İyi Erkek Oyuncu: Osman Sonant (Yangın Var)
  • En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Gizem Erdem (Canavarlar Sofrası)
  • En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Ayberk Pekcan (Aşk ve Devrim)
  • Onat Kutlar En İyi Senaryo Ödülü: Yüksel Aksu (Entelköy Efeköy’e Karşı)
  • En İyi Görüntü Yönetmeni: Deniz Eyüboğlu Aydın (Canavarlar Sofrası)
  • En İyi Sanat Yönetmeni: Elif Z. Taşçıoğlu (Nar)
  • En İyi Özgün Müzik: Barış Diri (Canavarlar Sofrası)
  • En İyi Kurgu: Erkan Erdem (Yangın Var)
  • Umut Veren Yeni Yönetmen: Ramin Matin (Canavarlar Sofrası)
  • Umut Veren Yeni Kadın Oyuncu: Ayşe Bosse (Entelköy Efeköy’e Karşı)
  • Umut Veren Yeni Erkek Oyuncu: Gün Koper (Aşk ve Devrim)
  • SİYAD Jürisi Ulusal Uzun Film Ödülü: Canavarlar Sofrası

İlginizi çekebilir...

Advertisement

tersninja.com (2008-2022)

  • Bizi takip et