Bu yıl Adana’da 12 yerli yapım yarıştı. Bunlardan Yüksel Aksu’nun İftarlık Gazoz’u ile Çağan Irmak’ın Nadide Hayat’ı vizyona girmişti ve Cemil Ağacıkoğlu’nun Tarla’sını da İstanbul Film Festivali’nde izlemiştik. Geriye kalan 9 film Türkiye’de ilk kez perdeye yansıdı. Yarışmanın jüri başkanı yönetmen ve senaryo yazarı Tayfun Pirselimoğlu, jüri üyeleri yönetmen Emin Alper, görüntü yönetmeni Türksoy Gölebeyi ve oyuncular Hatice Aslan ile Muhammet Uzuner idi.

koca dünya

Neredeyse her filmiyle yarıştığı için Adana’nın en sevdiği yönetmen diyebileceğimiz Derviş Zaim’in Rüya’sı da yine seçkinin ağır toplarındandı ancak bekleneni veremedi. Cannes Film Festivali Semaine de la Critique’de Yılın En Yenilikçi Yönetmeni Ödülü’nü kazanan Mehmet Can Mertoğlu’nun Albüm’ü karışık eleştirilerle karşılandı. Mizahını ve teknik yetkinliğini övenlerle, senaryonun hatalarla dolu olduğunu düşünenler ayrı saflara düştü.

Reha Erdem’in Venedik Film Festivali’nin Ufuklar bölümünden Jüri Özel Ödülü ile dönen Koca Dünya’sı bir diğer merakla beklenen yapımdı. Koca Dünya bizi iki yeni masal kahramanıyla tanıştırdı. Kum-Kum ve Mi-Mi. Ebeveynleri hayatta olmayan, bekar odalarında kalıp motosiklet tamirinden para kazanan Ali’nin, kız kardeşi olduğunu öğrenmesiyle yaşamı değişir. İletişim kurmaya çabalarken Zuhal’in çocuk gelin olarak yaşlı bir adamın ikinci karısı olacağını öğrenince, onu da alıp kaçar. Kuytu bir ormana gidip kendilerini doğanın kucağına bırakan kardeşler burada yeni bir yaşam inşa etmeye başlar.

koca dünya

Reha Erdem Hollywood kalitesinde görüntüler çekmiş ve simgeye boğmuş Koca Dünya’da. Ormanda geçen ikinci perde büyüleyici atmosferiyle her karesi incelenmesi gereken, referanslarla dolu bir sinemasal deneyim. Ancak ormana varana kadarki bölüm ve son perde için aynı şeyi söylemek güç. İki farklı ekibin çektiği sahneler birleştirilip ortaya çıkarılmış gibi film. Oyunculuktan sinematografiye, diyalog kalitesinden anlatım şekline her öğenin tadı farklı. Erdem’in okyanusu geçip derede boğulduğunu söylemek mümkün. Sinemacının her zamanki senaryo zaafları, görüntü ve sese gösterdiği özeni diyaloglara göstermeyişi; sinemasının temel problemi olarak bu filmde de mevcut.

Kıvanç Sezer‘den Babamın Kanatları, Handan Öztürk‘den Bana Git De, Hiner Saleem‘den Dar Elbise, Çağdaş Çağrı‘dan Geçmiş ve Güven Beklen‘den Mehmet Salih yarışmanın diğer filmleriydi. Ödüller bu gece yapılacak kapanış töreniyle dağıtılacak.

Derviş Zaim – Rüya ve Kıvanç Sezer – Babamın Kanatları İncelemesi

Erhan Tuncer – Ağustos Böcekleri ve Karıncalar İncelemesi

Cemil Ağacıkoğlu – Tarla İncelemesi

HENÜZ YORUM YOK