Çocukluğumdan bugüne kadar bana eşlik eden Metin Akpınar cümlelerinden birisi bu. Sanırım Devekuşu Kabare’nin ‘Yasaklar’ oyunundan*. (Çağın kolaylıklarından Youtube’a danıştım. Hafızam beni yanıltmış, Skeç,...
Lanthimos’un filmografisinde ilerledikçe, karakterlerin içsel ve dışsal tuhaflıklarının kadrajı da ele geçirdiğini, neredeyse dışavurumcu bir estetikle çarpıklaştığını görürüz.
Aster’in en önemli başarısı, kamerayı, bizzat korkunun kendisine çevirmesi. Nasıl ki Son Durak’ta ölümün kendisi bir korku unsuruna dönüşüyorsa, Spielberg’in Duel’inde bir kamyon en...
I. Emin Alper, ilk filminden beri, politik bir sinema yapıyor, şüphesiz lakin Alper’in daha genel, tümevararak başka ülkelere ve çağlara uyarlanabilen, tümdengeldiğinde Eski Türkiye’yi kapsayan...