“Memlekette eşi görülmemiş hadise!”
“Dilber dansöz sahnede aşka gelip sütyenini de çıkarınca gazinoda adeta panik oldu!; bekarlar Nana’yı alkışlarken bir kadın da kocasını tokatladı, iş polise aksetti.”
Ege Görgün (Landlord)
Beyoğlu’nda gece kulüpleri bir dönem sahneye çıkan dansözleriyle anılırlardı. Bu dansözlerin en ünlülerinden biri de, 1950’lerde artık gazetelerin magazin sayfalarının ana malzemesi haline gelmiş olan Ermeni asıllı dansöz Nana idi. Nana sütyenini çıkardığı akıllara seza bu şovun benzerini 1958’de İtalya’da Roma sosyetesinin önünde de tekrarlayacak ve orada bulunan bir paparazzinin çektiği fotoğrafları gazetelerde yayınlanınca büyük bir skandala yol açacaktı. Daha sonra bu olay ve paparazzi karakteri Fellini tarafından Tatlı Hayat (La Dolce Vita – 1960) filmine de taşınacaktı.
Yazının girişindeki manşet ve spot ise 6 Nisan 1954 tarihli Harman gazetesinden. o dönem salı günleri çıkan bu tabloid skandal gazetesinin sorumlu yazı işleri müdürü Gavsi Ozansoy. Gazete Nana’nın soyunma haberini şöyle vermektedir:
“Vakit geceyarısına yaklaşmaktadır. Gazinoda sahneye çıkma sırası Nana’ya gelmiştir. Dilber dansöz o gece o gece pek heyecanlı bir şekilde sahneye çıkmıştır. Vücudu her zamanki gibi siyah tüller içersindedir. Dans başlamış, Nana’nın vücudu şahane kıvrılışlar ve şûh dökülüşlerle seyredenleri mestetmeğe başlamıştır. Bu gece onda bir fevkalâdelik olduğunu herkes sezmektedir. Coştukça coşmakta, seyredenleri de, çalanları da coşturmaktadır. Nihayet bu coşkunluk içinde Nana o kadar kendinden geçmiştir ki birdenbire üzerindeki bütün fazlalıkları, vücudunun mahrem köşelerini örten şeyleri çıkarıp atmağa, sahnenin ortasında soyunmaya başlamıştır.”