BİZİ TAKİP ET...

Sitede ara...

Gerardo Naranjo’nun yönetmenliğini üstlendiği, Meksika’nın Oscar adayı olan, sosyal-gerçekçi bir drama olarak sınıflandırabileceğimiz Miss Bala’nın hikâyesi de Güney Amerika’nın artık suç üssü konumuna gelmiş Juarez’de geçiyor. 2006 ila 2011 yılları arasında sadece Meksika’da 36 bin kişinin ölümüne sebep olan, yılda 25 milyar dolarlık hacme sahip uyuşturucu trafiğinin ortasına düşen fakir bir ailenin kızı olan güzel Laura’nın (Stephanie Sigman) hikâyesi etrafında şekilleniyor esas olarak film.

Bir Film Hakkında

Miss Bala: Mafya mı iktidar, iktidar mı mafya?*

Gerardo Naranjo’nun yönetmenliğini üstlendiği, Meksika’nın Oscar adayı olan, sosyal-gerçekçi bir drama olarak sınıflandırabileceğimiz Miss Bala’nın hikâyesi de Güney Amerika’nın artık suç üssü konumuna gelmiş Juarez’de geçiyor. 2006 ila 2011 yılları arasında sadece Meksika’da 36 bin kişinin ölümüne sebep olan, yılda 25 milyar dolarlık hacme sahip uyuşturucu trafiğinin ortasına düşen fakir bir ailenin kızı olan güzel Laura’nın (Stephanie Sigman) hikâyesi etrafında şekilleniyor esas olarak film.

Bugün, 3. Dünya’nın birçok merkezi suçla birlikte anılmakta. Bunların en önde gelenlerinden biri, Rio de Jenerio; bildiğiniz üzere gerçek olaylardan uyarlanmış Tanrıkent (Cidade de Deus) filmine beşiklik ediyordu.

Ercan Dalkılıç

Geçtiğimiz Filmekimi’nde gösterilen, aynı zamanda ülkemizde vizyon şansı da bulan Nefes Nefese’yse (Inhale) Meksika’nın Tanrıkent’i diyebileceğimiz Juarez’de cirit atan organ mafyası üzerinden Amerikalı bir savcının dramını konu ediniyordu anımsayacağınız üzere.

Gerardo Naranjo’nun yönetmenliğini üstlendiği, Meksika’nın Oscar adayı olan, sosyal-gerçekçi bir drama olarak sınıflandırabileceğimiz Miss Bala’nın hikâyesi de Güney Amerika’nın artık suç üssü konumuna gelmiş Juarez’de geçiyor. 2006 ila 2011 yılları arasında sadece Meksika’da 36 bin kişinin ölümüne sebep olan, yılda 25 milyar dolarlık hacme sahip uyuşturucu trafiğinin ortasına düşen fakir bir ailenin kızı olan güzel Laura’nın (Stephanie Sigman) hikâyesi etrafında şekilleniyor esas olarak film.

Güzellik yarışmasında birinci olup, deyim yerindeyse yırtmayı kafasına koyan Laura, arkadaşıyla birlikte gittiği bir gece kulübünde çıkan bir çatışmanın sonucunda uyuşturucu çetesi La Estrella’nın eline düşüyor. Çetenin kuryeliğe zorladığı Laura, bu hizmeti karşılığında sistemle iç içe olan çetenin bağlantıları sayesinde güzellik yarışmasında da ipi göğüslemeyi başarıyor.

Miss Bala, suçu estetize ederek ondan keyif almanızı isteyen filmlerden biri değil. Çatışmaları dışarıdan bir gözle izlemiyorsunuz filmde, yönetmen Naranjo, bizzat Laura’yla birlikte sizi de o çatışmanın içine sokuyor. Şiddeti ve mağduriyeti birinci elden hissetmeniz için ne gerekiyorsa yapıyor.

Yabancılaştıran, sizi sorguya iten bir biçem kullanmış yönetmen, bu üslup seçimi bana Napoli sokak mafyasını anlatan, Matteo Garrone imzalı Gomorra filmini anımsattı. Gomorra da, Miss Bala gibi benzer yapıdaki bir suç örgütünün merkezinde olduğu hikâyeyi mitleştirmeden tüm gerçekliği ve yalınlığıyla anlatıyordu. Hatta bu özelliği sayesinde Gomorra, 2008 Cannes’ında Jüri Büyük Ödülü’ne layık görülmüştü.

Filmin bir diğer önemli yanı da bana kalırsa Meksika’daki devletleşen mafya, ya da diğer bir deyişle mafyalaşan devlet olgusunu apaçık bir şekilde ortaya koyması. Filmde birbiri ardına çözülen düğümler ta generale kadar uzanıyor, bu da iktidarın aslında nasıl kötücül ve karmaşık bir yapıda olduğunu gözler önüne seriyor.

Belki Gomorra kadar güçlü olmayabilir, ancak derdini eli yüzü düzgün bir biçimde anlatan ve en önemlisi çok cesur bir film karşımızdaki.

*4 Mayıs 2012 tarihli Aydınlık Gazetesi nüshasında yayımlanmıştır.

***

Miss Bala

[xrr rating=4/5]

Yönetmen: Gerardo Naranjo

Senarist: Gerardo Naranjo, Mauricio Katz

Oyuncular: Stephanie Sigman, Noe Hernandez, Irene Azuela

Yapım: 2011 / Meksika / 113 dk.

 

İlginizi çekebilir...

Advertisement

tersninja.com (2008-2022)

  • Bizi takip et