(Karanlık / The Dark)tersninja

Korku janrının sevdiğim tarafı sınırsızlığıdır. Yaratıcısına müthiş bir özgürlük sağlar. Ve bu sayede yaratıcı eserini üretirken bilinegelmiş gerçekleri, fizik kurallarını, hayatın gündelik akışını görmezden gelebilir. İlla ki bir sınır olacaksa, o sınırları yaratıcının hayalgücü belirleyecektir. (11 Ağustos 2006)

Gündelik hayata takılıp kalanlar bu yüzdendir ki korku janrını sevmezler. Çünkü kafaca kopamadıkları o gerçekliğin kurallarını, mantığını görmek isterler illa ki. Oysa muhteviyatı korku, fantastik ve hayalgücü olan  bir eser kendine özel kuralları, fiziği ve mantığı olan “başka” bir dünyadır. Seyirci ya da okur olarak keyif almak için kendi dünyanızın kurallarını arkada bırakabilmeli ve bu dünyanın gerçekliğine adapte olabilmelisinizdir. Ama tüm sorumluluğu ne kadar “inanmaya hazır” olsa da tüketicinin omuzlarına yüklemek doğru olmaz. Yaratıcı onu ikna etmelidir. Yaratıcı kendi dünyasının bütünlüğünü ve hikayesinin kendi içinde tutarlı olmalısını sağlamalıdır, kendi koyduğu kuralları yine kendi çiğnememelidir, misal; başı sıkıştığında başta yok saydığı gündelik hayat prensibine sarılmamalıdır.

Karanlık (The Dark) inanılması çok güç ayrıntılarla dolu hikayesine rağmen, belki de bir romandan uyarlandığı için, tutarlı bir dünyaya sahip. Bağlantılar ne kadar olağanüstü olursa olsun doğru şekilde yapıldıkları için ortaya inandırıcı bir hikaye çıkıyor. Hikayenin o bölgede doğan Druid kültürüne bağlanması, folklor unsurları kullanılması yine hikayeleme açısından başarılı.

Üç kişilik bir aile şehir yaşamına ara verip, sorunlarının üstesinden gelmek üzere Galler kırsalında, yerleşim birimlerine uzak kıyıdaki hayaletli bir evde toplaşırlar. Ama sorun çözmek bir yana, ailenin  küçük kızı Sarah denize düşüp kaybolur. Baba kızının öldüğünden emindir ama anne Adelle bundan emin değildir. Gördüğü kabuslar ve birdenbire orta çıkan bir kız çocuğunun söyledikleri ona umut vermektedir. Ama Adelle onun aslında yıllar önce öldüğünü ve bu ölümle bağlantılı olarak korkunç bir lanetin pençesinde olduklarını keşfeder. Sarah da bu gizemli  kızın geldiği ölüler dünyasındadır. Ve Adelle onu kurtarmak için oraya gitmelidir.

Karanlık
The Dark
Yönetmen: John Fawcett
Oyuncular: Maria Bello, Sean Bean, Sophie Stuckey

Eleştiri notu: 5/3.5
Seyir notu: 5/3.5

3 YORUMLAR

  1. ben korku filmlerini seyretmeyi.. tersninja’da öğrendim.. hiç işim olmazdı korku filmleri ile önceleri.. üstelik de çok sevdim.. itiraf ediyorum.. geçmişime hayıflanıyorum.. neden seyretmedim ki diyorum.. landlord’a teşekkür ediyorum.. öğrettiği için bu filmleri..

    ben de seyretmedim bu filmi.. ama landlord tavsiye ediyor diye.. mutlaka seyrederim.. seyredeceğim.. kesin.. kesinlikle..

    bu filmde de.. çocukla ilgili bir durum var ya.. bir şey çekiyor dikkatimi.. korku filmlerinde genellikle senaryo çocuklar üzerine kuruluyor sanki.. misal, bu film.. benway’in söylediği yetimhane..zaten adı üstünde.. çocuklarla ilgili.. peki amenabar’ın diğerleri.. peki balaguero’nun kırılgan’ı yada isimsiz’i.. rec’de bile çocuk vardı öyle değil mi..shyamalan’ın 6. hissine ne demeli.. yada kübrick’in shinning’i..bunlar bir anda aklıma gelenler.. okadar çok ki.. çocuk olunca işin içinde.. hisler daha mı fazla giriyor devreye ve daha mı etkili oluyor .. kimbilir..

  2. "tüm sorumluluğu ne kadar “inanmaya hazır” olsa da tüketicinin omuzlarına yüklemek doğru olmaz. Yaratıcı onu ikna etmelidir. Yaratıcı kendi dünyasının bütünlüğünü ve hikayesinin kendi içinde tutarlı olmalısını sağlamalıdır, kendi koyduğu kuralları yine kendi çiğnememelidir"

    landlord üstadım

    korku sinemasının, güncelliğini hiç yitirmeyen bu en mühim problemini ne de güzel ifade etmişsiniz..

    lütfen saygılarımı kabul ediniz

CEVAPLA