BİZİ TAKİP ET...

Sitede ara...

Şubatın 24’ünde dağıtılacak olan Oscar Ödülleri’nde En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Uyarlama Senaryo ve En İyi Kadın Oyuncu dallarında aday olan Düşler Diyarı (Beasts of the Southern Wild), 2006’da Küçük Gün Işığım (Little Miss Sunshine) ile Akademi’ye de kendini iyiden iyiye kabul ettiren bağımsız sinema örneklerinin sonuncusu. Benh Zeitlin, aynı zamanda bu ilk uzun metraj denemesiyle Cannes’da ilk filmlere verilen Altın Kamera Ödülü’nü de kazanmıştı.

Ercan Dalkılıç

Bu film 4 Dalda Oscar’a Aday: Düşler Diyarı (Beasts of the Southern Wild)

Şubatın 24’ünde dağıtılacak olan Oscar Ödülleri’nde En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Uyarlama Senaryo ve En İyi Kadın Oyuncu dallarında aday olan Düşler Diyarı (Beasts of the Southern Wild), 2006’da Küçük Gün Işığım (Little Miss Sunshine) ile Akademi’ye de kendini iyiden iyiye kabul ettiren bağımsız sinema örneklerinin sonuncusu. Benh Zeitlin, aynı zamanda bu ilk uzun metraj denemesiyle Cannes’da ilk filmlere verilen Altın Kamera Ödülü’nü de kazanmıştı.

Beasts of the Southern Wild - 6

Şubatın 24’ünde dağıtılacak olan 85. Oscar Ödülleri’nde En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Uyarlama Senaryo ve En İyi Kadın Oyuncu dallarında aday olan Düşler Diyarı (Beasts of the Southern Wild), 2006’da Küçük Gün Işığım (Little Miss Sunshine) ile Akademi’ye de kendini iyiden iyiye kabul ettiren bağımsız sinema örneklerinin sonuncusu. Benh Zeitlin, aynı zamanda bu ilk uzun metraj denemesiyle Cannes’da ilk filmlere verilen Altın Kamera Ödülü’nü de kazanmıştı.

Ercan Dalkılıç Ercan Dalkılıç

Zeitlin, Düşler Diyarı’nda Güney Louisiana’nın bataklık bölgesinde ölümcül hastalığa yakalanmış babası Wink (Dwight Henry) ile birlikte yaşama mücadelesi veren Hushpuppy (Quvenzhané Wallis) adlı Afro-Amerikan bir kız çocuğunun büyüme hikayesini gerçeküstü bir dille ele almış.

(Quvenzhzé Wallis)

Küçük kızın dış sesi aracılığıyla takibe koyuluyoruz hikâyeyi; bataklıkta babası ile pikaptan bozma bir tekne ile balık avlayan Hushpuppy, kıyı boyunca sıralanan grotesk binalara bakıp, “Duvarlar örüp önümüzü kestiler. Ne kadar da çirkin, değil mi?” diye soruyor bize. O, Güney Louisiana’da ‘unutulmuşlar’la birlikte komün bir yaşam sürüyor. Ve de hayli mutlu… “Dünyanın en güzel yeri bizde.” diye düşünüyor yaşadığı yer hakkında.

Fakat bu güzel yerin ömrü pek uzun olmuyor maalesef… Bir yandan ortalığı kasıp kavuracak olan kasırga adım adım yaklaşırken, diğer yandan da yıkım ekipleri pusuda bekliyorlar, kentsel dönüşüm adı altında bölgeyi dümdüz etmek için. Hushpuppy; “Hepimizin burayı boşaltıp gideceğini sanıyorlar. Ama hiç bir yere gittiğimiz yok.” diye ekliyor ardından. Gelgelelim, sonunda tahmin edilebileceği üzere Hushpuppy ve o komünal yaşam(ı) kaybediyor savaşı, tıpkı John Berger’in Kral’ındaki evsizler gibi…

(Quvenzhané Wallis)

İkinci yarısında Post-apokaliptik bir izleğe inen Düşler Diyarı’nda (metaforik olarak bir anlamda sonun yaklaştığını çağrılayan) bizonların tasarımı da gerçekten takdire şayan. CGI kullanmayı tercih etmeyen Zeitlin, eski usul kukla da kullanılmamış anladığım kadarıyla.

Düşler Diyarı’nın en önemli özelliğinin toplumcu gerçekçi sinema ile felaket janrını aynı potada başarıyla eritmesi olduğu söylenebilir rahatlıkla. Biçem olarak ise İtalyan Yeni Gerçekçiliği’nden tutun da Amerikan Bağımsız Sineması’na kadar bir dizi akımın etkisi apaçık görülüyor Zeitlin’in kamerasında. Özellikle Cassavetes etkisi çok yoğun bir şekilde hissediliyor. Sayageldiğimiz bu etkiler de Zeitlin’in dilini müthiş derecede zenginleştirmiş; yepyeni, özgün bir dilin ortaya çıkmasını sağlamış.

Düşler Diyarı

Düşler Diyarı (Beasts of the Southern Wild)

[xrr rating=5/5]

Yönetmen: Benh Zeitlin

Senaryo: Benh Zeitlin

Oyuncular: Quvenzhané Wallis, Dwight Henry, Jonshel Alexander

Yapım: 2012 / ABD / 93 dk.

 

İlginizi çekebilir...

Vizyon

Alex Garland bize, çok da olası görünmeyen bir iç savaş filmi sunarken aslında zeminini sağlam bir temele oturtuyor.

Advertisement

tersninja.com (2008-2022)

  • Bizi takip et